Sint – Aloysiusscouts

Het uniform

Met het dragen van het scoutsuniform toon je dat je scout of gids bent en verwijs je naar de waarden van de beweging.

Het scoutsuniform geeft leden en leiding de mogelijkheid om hun verbondenheid te tonen en laat toch ruimte voor een persoonlijke touch. Het scoutsuniform bestaat voor iedereen in alle takken uit een aantal zelfde eenvoudige basisstukken, goed van snit om in te ravotten: een beige hemd, groene korte of lange broek of rok en das.

Kapoenen dragen een rode Kapoenentrui van onze Sint-Aloysiusscouts, ook zijn alle stukken in kapoenenmaten beschikbaar. Enkel kapoenentruien en das kan je kopen op onze scouts via volgende link: bestellen kledij . Alle andere takken dragen een hemd en scoutsbroek. Het scoutsuniform (buiten de das) kan je kopen via de webshop van hopper of in één van de Hopper winkels.

Hieronder een overzichtje van het uniform dat we verwachten van onze leden:

Das Hemd Broek/ rokKapoenentrui
kapoenenXX
wouters/ wolvenXX
jonggivers/ jongverkennersXXX
givers/ verkennersXXX
waar te koop?bij ons te koopHopper winkelHopper winkelbij ons te koop